sunnuntai 6. elokuuta 2017

Kantoliina etsinnässä

 
Olen vakuuttunut, että me tarvitaan kantoliina. Ajatus siitä, että voin pitää vauvaa lähelläni samalla, kun touhuan jotain tai muuten haluan kädet vapaiksi, houkuttelee. Uskon, että vauvalla on turvallinen olo lähellä meitä vanhempia. Olen kyllä miettinyt sitäkin tuleeko meidän vauvasta kantoliinariippuvainen, joka ei viihdy hetkeäkään yksin. Mutta niin... käykö niin usein?
 
Nyt ongelmana onkin minkälainen kantoliina sopii meidän tarkoituksiin. Olen ihan pihalla koko kantoliinamaailmasta ja, kun otin vähän selvää liinoista, huomasin, että niitä on vaikka minkälaisia. On eri materiaaleja, eri malleja ja eri kokoja. Ymmärsin kuitenkin, että tällaiselle aloittajalle ja vastasyntyneelle vauvalle paras/helpoin olisi trikoinen liina.
 
Nyt kuulisinkin mielelläni teidän kokemuksia kantoliinoista. Oletteko tykänneet? Entä vauvat? Millainen on hyvä liina vastasyntyneelle?
 
P.S katso sidontaohjeita

4 kommenttia:

  1. Kantoliina on varmasti hyvä idea. Vauva saa olla lähellä. Rintaa vasten. Minun lapset ovat jo melkein aikuisia. Joten en voi tässä asiassa auttaa. Meillä oli aikoinaan selkäreppu. Se vapautti kädet esim. kotitöille ja vauva oli silti lähellä.

    VastaaPoista
  2. Meillä ei ole ollut kahdella vanhemmalla lapsella "kantovälinettä" mutta nyt vauvan synnyttyä hankin Manducan ja se on loistava :) Manducaa on helppo käyttää ja sen vuoksi hankin sen, itse koen nuo kantoliinat vaikeiksi (toki en ole koskaan testannut).

    VastaaPoista
  3. Tällaisen lapsettoman reilun parikymppisen on paha sanoa tähän aiheeseen mitään, valitan. :D

    VastaaPoista
  4. Lapsettomana ei kauheasti ole kantoliinasta kokemusta, muuta kun että olen saanut sellaisen joskus jonkun lehden tilaajalahjana :D Välillä oon kyllä miettinyt, että olisi kätevä päiväkotityössä pienten ryhmässä. :)

    VastaaPoista